Acupunctuur

Acupunctuur is een geneeswijze die ongeveer 3500 jaar geleden haar oorsprong kende in China. Deze eeuwenoude geneeswijze maakt gebruik van dunne naalden op acupunctuurpunten in het lichaam en zorgt hiermee dat de energie (Qi) en bloed in het lichaam weer in balans komen. Door Acupunctuur wordt de stroom van Qi beïnvloed en kunnen blokkades hersteld worden, zodat de energie weer vrij kan stromen en het lichaam zichzelf kan herstellen. Acupunctuur is verreweg de meest bekende behandelmethode van de Traditionele Chinese Geneeskunde (TCG). Het dankt zijn bekendheid aan uitstekende resultaten bij pijn bestrijding. De mogelijke inzet van acupunctuur gaat echter veel verder. De Wereld Gezondheid Organisatie (WHO) beschrijft meer dan 50 aandoeningen en klachten waarbij acupunctuur kan helpen.

Algemeen: pijnbestrijding, slaapproblemen, vermoeidheid, slapeloosheid, verminderde weerstand en energiegebrek

Gewrichten: artrose, reumatische aandoeningen, gewrichtsontstekingen, stijfheid, RSI en nek-, rug- en schouderklachten

Gynaecologie: menstruatie- en overgangsklachten, witte vloed, PMS en onvruchtbaarheid

Huid: jeuk, allergieën, transpireren en eczeem

Hoofd: hoofdpijn, migraine, aangezichtspijn en duizeligheid

Luchtwegen: heesheid, keelklachten, astma en kortademigheid

Ledematen: slijmbeursontstekingen, tennisarm, spierpijn en vochtophopingen

Maag/darm: misselijkheid, slechte eetlust, overgeven, constipatie, diarree en prikkelbare darmen

Mentaal: stress, onrust, burn-out, gebrek aan energie, depressiviteit, angst, fobie en onrust

Urinewegen: Blaasproblemen en prostaatklachten

Zwangerschapsklachten

Verslavingen

Uw specifieke klacht(en)

Ieder lichaam veroorzaakt klachten op een geheel eigen manier en zal daarom ook een individuele behandeling nodig hebben.

Acupunctuurnaalden

De steriele acupunctuurnaalden zijn erg dun. de behandeling is in de meeste gevallen dan ook niet pijnlijk. Alleen het aanprikken van een acupunctuurnaald kan op sommige plekken even gevoelig zijn. Wanneer de naald is ingebracht geeft dat meestal geen pijnlijk gevoel, echter in sommige gevallen kan het een enigszins tintelend gevoel geven. In plaats van naalden is het ook mogelijk te behandelen met een laserpen. Dit is geheel pijnloos. Vooral voor kinderen is dit een aangenaam.

Meer informatie over acupunctuur via www.zhong.nl